PROMOOTTORIT JA KONSULENTIT OVAT MYYNNINEDISTÄMISEN AMMATTILAISIA

Digitalisoituneessa maailmassa henkilökohtaisen kohtaamisen suhteellinen huomioarvo on kasvanut uusiin mittasuhteisiin. Kun haluat luoda vaikuttavia kohtaamisia brändisi ja sen uusien ja vanhojen asiakkaiden välille, tarvitset ammattipromoottorin. Miellyttävä henkilökohtainen kohtaaminen syventää kohderyhmäsi suhdetta brändiin ja auttaa jäämään mieleen.

 
Promoottorin työtehtävä sekä promootion tavoite liittyy aina tuotteen tai palvelun myynnin edistämiseen. Tavoitteena voi olla joko välitön myynti suoraan promootiopaikalla tai vaihtoehtoisesti tuotteen testauttaminen, maistattaminen tai esittely. Hyvin toteutettu promootio kasvattaa myös aina bränditunnettuutta. 

 

Promootion toimintaympäristönä voivat olla esimerkiksi messut, tapahtumat, kauppakeskukset, tavaratalot, päivittäistavaramyymälät, elokuvateatterit, lentokentät, satamat, kulkuvälineet kuten laivat ja lähijunat sekä liikenteen solmukohdat kaduilla tai keskeisillä julkisilla paikoilla.

 

Konsulentti, flyerinjakaja tai sisäänheittäjä 

Promoottorin työhön voi kuulua monenlaisia erilaisia tehtäviä:

  • konsulentti

  • messupromoottori

  • myynninedistäjä, konsulentti, tuote-esittelijä tai menekinedistäjä

  • maistattaja

  • Tuotejakelija tai esitteiden / flyerinjakaja

  • sisäänheittäjä ja liidien kerääjä

  • VIP-host tai PR-henkilö
     


 




Promoottori on kaupallisen alan moniosaaja


Sunnyonella on valtakunnallisesti yhteensä yli 600 promoottoria, joista kaikilla on kokemusta myynti- ja asiakaspalvelutehtävistä. He ovat 18-35-vuotiaita miehiä ja naisia, joista moni opiskelee kaupallista alaa. Tehtävistä riippumatta kaikki promoottorimme täyttävät tehdystä työstä aina raportin, joista kertyy tärkeää dataa kohderyhmästä, sen suhtautumisesta markkinoituun tuotteeseen tai palveluun sekä promootiotoimenpiteiden vaikutuksesta, kuten myynneistä.  panostaneet erityisesti kielitaitoisten promoottorien rekrytointiin, ja promoottoreistamme löytyy myös venäjän- ja kiinan kielen taitoisia asiakaspalvelijoita. Rekrytoimme promoottorimme itse, jotta voimme varmistua työntekijöidemme osaamisesta ja heidän tarjoamansa palvelun laadusta. Meillä pitkään työskennelleet promoottorit myös suosittelevat Sunnyonea edelleen uusille työntekijöille.

Sunnyone on vastannut Jägermeister-alkoholibrändin myynninedistämisestä ravintoloissa ja isoissa festaritapahtumissa vuodesta 2016. Alkoholijuomien markkinointi Suomessa on tarkasti säännösteltyä, minkä vuoksi Jägermeister-promoottoreiden luomat kuluttajakohtaamiset ovat erittäin tärkeitä myynnin ja mieleenpainuvan asiakaskokemuksen kannalta. Promoottorit työskentelevät Jägermeisterin omissa, elämyksellisissä baarimyyntipisteissä ja tekevät aktiivista kiertävää myyntiä anniskelualueilla, jossa jääkylmä juoma tarjotaan suoraan kuluttajan pöytään. Promoottoreiden käsien läpi kulkeekin tuhansia tuotteita vuosittain, ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu lainsäädännön tuntemus huomioiden sitouttaa yhä useampia kuluttajia markkinajohtajabrändiin vuodesta toiseen.

Promoottorit