• Sanni Kaikkonen

Harva Marketing ja Sunnyone Promotion yhdistävät voimansa

Tapahtuma-ala pysähtyi hallituksen koronapandemian vuoksi antamien kokoontumisrajoitusten vuoksi maaliskuussa 2020. Se ei kuitenkaan pysäyttänyt Harva Marketingia ja Sunnyone Promotionia, jotka yhdistivät voimansa helmikuussa 2021. Yhteistyön myötä syntyy kotimaan markkinoiden monipuolisin kohtaamispalveluiden tarjooma sekä maantieteellisesti kattavin ammattilaisverkosto.


- Yhteistyön aloitus maineikkaan promootiotoimiston Sunnyone Promotionin kanssa oli luonnollinen jatke Harva Marketingin kasvusuunnitelmassa. Vuonna 2019 liikevaihdostamme noin puolet tuli promootioista, tapahtumista sekä kaupallisissa ympäristöissä tapahtuvista kohtaamisista. Sunnyonen mukaantulo kasvattaa asiakkaidemme saamaa lisäarvoa entisestään, kertoo Harva Marketingin perustajaosakas ja toimitusjohtaja Päivi Lehtonen.


- Koronapandemia ja sen myötä tulleet kokoontumisrajoitukset ovat haastaneet tapahtuma- ja promootioalan toimijat viimeisen vuoden aikana. Vaikka projektit ovat olleet kiven alla, nopea muuntautumiskyky sekä henkilöstömme joustavuus ovat mahdollistaneet toiminnan jatkumisen ja kehittämisen, jatkaa Sunnyone Promotionin toimitusjohtaja Sanni Kaikkonen.


Sekä Harvassa että Sunnyonessa ymmärrettiin melko pian koronapandemian julistuksen jälkeen, ettei kyseessä olisi ohimenevä laskukausi, vaan perustavanlaatuinen muutos koko kohtaamis- ja tapahtuma-alan työllistymismahdollisuuksissa ja asiakastarpeissa. Asiakkaat tarvitsevat perinteisten tapahtumien ja promootioiden vaihtoehdoiksi digitaalisen markkinoinnin suunnittelu- ja tuotantopalvelua sekä hybridi- ja virtuaalitapahtumaosaamista. Yhtiöt ovat päättäneet aloittaa myös työntekijöiden kouluttamisen uudenlaisiin tehtäviin kuten virtuaalitapahtumatuotantoon ja online-promootioihin.


- Harvalla on laaja osaaminen ja verkostot digitaalisen markkinoinnin, online-kanavien ja videotuotannon puolelta. Yhdessä Sunnyonen kanssa meillä on myös maantieteellisesti Suomen kattavin verkosto kohtaamisten ammattilaisia, Lehtonen iloitsee.


- Uskomme rokotuskattavuuden noustessa alan patoutuneen kysynnän purkautuvan, sillä ihmisten halu nähdä toisensa ei ole kadonnut mihinkään. Vaikka virtuaaliympäristöjä on osattu hyödyntää koronavuoden aikana melko laaja-alaisesti, promootioissa on edelleen jatkuva tarve uusille kohtaamiskonsepteille perinteisten rinnalla, Kaikkonen muistuttaa.


Harva Marketingin ja Sunnyone Promotionin yhteisenä tavoitteena on paitsi tarjota enemmän töitä alan toimijoille myös kehittää koko toimialaa yhdessä. Yhtiöt toimivat jatkossakin omilla brändeillään Päivi Lehtosen jatkaessa Harva Marketing -konsernin toimitusjohtajana ja Sanni Kaikkosen Sunnyone Promotionin toimitusjohtajana. Yhtiöt uskovat, että ankean eristäytymisjakson jälkeen koittaa uuden nousun ja inhimillisten kohtaamisten juhlakausi.



Lisätiedot ja yhteys:

Päivi Lehtonen, Managing Director, Harva Marketing Oy

paivi.lehtonen@harvamarketing.fi | + 358 44 328 8200

Sanni Kaikkonen, CEO, Sunnyone Promotion Oy

sanni.kaikkonen@sunnyone.fi | + 358 40 716 1441